Bakar Lemak Pantas Dengan HIIT

Kaedah High-Intensity Interval Training (HIIT) adalah sangat berkesan kepada Total-Body Workouts yang melibatkan dua elemen penting iaitu ketahanan dan kardio.

Kaedah ini sangat berkesan dan hanya memerlukan masa yang singkat untuk melihat kesan keatas diri anda. fakta ini disokong oleh penyelidikan fisiologi yang telah terbukti kesahihannya.

Jika anda masih baru dengan kaedah HIIT ini, anda haruslah bekerja keras sewaktu melakukan Workout selama 60 saat secara berterusan dan berhenti seketika selama 1-2 minit, kemudian mengulangi semula langkah pertama.

Jika anda sudah membiasakan diri anda dengan HIIT, anda boleh menurunkan nisbah latih tubi ke waktu rehat dari 3:1 kepada 2:1 dan akhirnya 1:1. Matlamat latihan ini adalah untuk mendapatkan kadar pengepaman jantung sebanyak 85 peratus daripada kadar maksimum.

Pada skala 1-10, 10 adalah pengeluaran nafas yang sempurna, penafasan anda haruslah sekurang-kurangnya berada pada tahap 8-9.

Ia adalah sangat sukar untuk dilaksanakan. Tetapi terdapat banyak kelebihan dan manfaat dari HIIT ini. Diantara kelebihannya termasuklah peningkatan kadar metabolisme, membina otot optimum dan pengekalan otot, kehilangan lemak, dan peningkatan kalori terbakar semasa dan selepas Workout.

Untuk mempercepatkan lagi proses pembakaran lemak dan pembentukan otot. Anda boleh menggunakan Hypermaxx Ultimate Fat Burner kerana merangsang penggunaan lemak dalam badan sebagai bahan utama untuk menghasilkan tenaga serta meningkatkan metabolisme badan dan memecahkan Asid Lemak yang terdapat dalam Tisu Adipos (Belly Fat) seterusnya diagihkan kedalam saluran darah sebagai tenaga.

Jadi apa tunggu lagi bossku?? Share dan amalkan.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Facebook-f Instagram COPYRIGHT © 2019 POWER MANIA OFFICIAL WEBSITE | DESIGNED BY ESKAY WEBSITE DESIGN AGENCY
Power Mania Nutrition Help Chat
Send via WhatsApp
Scroll to Top
Scroll to Top